Alle snakker om været, men ingen gjør noe med det

Jeg registrerer at svært mange er opptatt av været. Ikke minst er nettavisene voldsomt interessert i hvor korte perioder vi har sol, og hvor uendelig mye regn vi får. Aftenposten melder at sommeren 2011 er historisk regntung, og Dagbladet oppfordrer alle til å nyte lørdagen, for den neste uka er det bare regn i sikte. Både på Twitter og Facebook klages det i det vide og det brede på sola som uteblir, og den forferdelige sommeren vi har.

Det er selvsagt dumt av meg å irritere meg over at andre irriterer seg over noe, men jeg syns det er merkelig at nordmenn er så uvante med norsk klima. Været varierer her, folkens. Sommer som vinter, høst som vår. Sol, skyer, regn, snø, kulde, varme. Alt dette opplever vi hvert eneste år. I stedet for å ønske seg noe annet kan man kanskje nyte det som er?

Nyt sommeren!

Regner det? Javel, regnklær finnes, og vi er mer eller mindre vanntette alle mann. Du blir ikke syk om du tar en tur ut i regnet og blir våt. Du kan også velge å sitte inne, lese en bok, spille brettspill (eller om du er skikkelig kul: konsollspill) med familien, se film, male gjesterommet som du har utsatt og utsatt, dra på treningssenteret, dra på kino, dra for all del på biblioteket! En regnværsdag er ikke verre enn andre dager, med mindre du bruker hele dagen på å gremmes over at det ikke er sol.

For om det er sol klager du da vitterlig allikevel. Både på Twitter og Facebook klages det i det vide og det brede over hvor varmt det er.

Carpe diem! Skal du virkelig vente på den perfekte sommerdagen før du kan nyte ferien?


7 kommentarer om “Alle snakker om været, men ingen gjør noe med det

  1. Her hos osshar vi vært igjennom fire årstider på to uker. Inkludert dager med tropevær. Det blir i hvertfall ikke kjedelig!

  2. Er man så opptatt av hvordan været er, har man tilsynelatende ikke mange problemer i hverdagen 😉

  3. Jøss.. Nå fikk jeg bekreftet at jeg er vanntett! Trodde jeg måtte sinne inne i alt dette regnværet 🙂 Gode forslag Hege 😀

  4. Vi er ikke friske om vi ikke klager vet du…
    Dette minner meg om da sønnen min var liten.Som eneforsørger hadde jeg ikke råd til dyre feriereiser,og dette året måtte vi bli hjemme.En dag hølja det skikkelig ned.Da bestemte jeg at vi skulle gå ut sammen uten regntøy.Dette gjorde vi,tok bussen til byen,gikk på torvet og spran rundt og hoppa i vannpytter.Så bar det rett hjemover og inn i dusjen før vi spiste noe godt til kvelds.Dette var faktisk skikkelig gøy!!Slike sommerminner har vi flere av som vi begge husker med glede.

Kommentarer er stengt.