Presentasjon: Dylan

Dylan er et stor gutt på 13 måneder, som elsker kos og aktivitet. Han kom til oss for 3 uker siden, etter at fuchsia__groan formidlet på Twitter at han trengte et nytt hjem. Jeg hadde tilfeldigvis sett annonsen om ham på finn.no tidligere den dagen, og visste ut fra beskrivelsen der at han ville være en god match med resten av familien. Jeg hentet ham hos Vet Sentrum på Hamar, der han hadde tilbrakt tiden mens han ventet på en ny familie.

 

 

 

 

 

 

 

Han viste seg fort å være en trygg og rolig pus, men også veldig leken og nysgjerrig. De siste dagene har han vært mer og mer utendørs, og har begynt å undersøke området rundt huset her i første omgang. Jeg har sett ham våge seg helt bort til låven (ca 15 – 20 meter fra huset), men generelt holder han seg like i nærheten. Han foretrekker å ha selskap når han spiser, og vil gjerne være sammen oss så mye som mulig når vi er innendørs. Selv om han ser fullvoksen ut, fordi han er så stor, oppfører han seg ofte som en kattunge. Han prøvde seg på noen bakholdsangrep på Kitty mens hun fortsatt var gravid, noe hun satte svært liten pris på. Nå har han en fornuftig respekt for den nybakte mammaen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Han svinser rundt i stua med et halvt øye på Toyah, for han er ikke helt trygg på at hun ikke har tenkt å spise ham. Toyah holder seg dog på armlengs avstand, for hun vet at han har klør. Jeg tror ikke det vil ta så veldig lang tid før de to er kompiser som både kan kose og leke.

8 thoughts on “Presentasjon: Dylan

  1. He’s SO cute! De blir nok vant til hverandre+best buddies snart!

    Grattis med ny blogg! I like it a lot! Håper du trives i nye omgivelser, Kaffedamen! God onsdag!

  2. For en skatt han er!
    Nå har jeg lest, smilt, ledd og blitt våt i øynene, alt før klokken hadde passert 10. Jeg beudrer åpenheten din og synes du er tøff som snakker om det som er vanskelig, tungt og trist. Jeg gleder meg til å gjøre ferdig resten av arkivet ditt og enda mer til fremtidige innlegg!

    Min lille skatt er en ren border collie, og om 3 uker blir han 1 år! Han heter Sipp, men reagerer også på Bisk.:) Han er veldig lærevillig og tar ting forbausende lett. Likeså er han like snill som dagen er lang!

    Ha en strålende dag, damen!

    1. Takk for veldig hyggelig kommentar! Jeg blir helt rørt!

      Sipp ser ut som en veldig snill og smart hund. Gøy å ha en hund å jobbe med som tar ting lett. Går du kurs med ham? Har du tenkt på konkurranse i noen form?

  3. Bare hyggelig.:)
    Jeg tenker å starte med agility. Men jeg føler jeg må ha litt mer «kontroll» på han når det er andre hunder i nærheten, han har en tendens til å lukke ørene litt da. Men han virker veldig interessert i denslags og er en kløpper på å hoppe! Gleder meg tøyset til å ta bilder av han i aksjon!

    1. Så gøy! Jeg skal på helgekurs i agility med Toyah i juni. Blir spennende å se hva hun syns om det. Hun elsker å jobbe og bevege seg i hvert fall, så jeg tror det blir midt i blinken. Vi gikk på grunnkurs lydighet rett før vi flyttet, og det hjalp med tanke på å få fokus vekk fra andre hunder når vi jobber. Her jeg bor nå er det ingen kurs i nærheten, så jeg må vente med det til jeg har tatt førerkort. Litt langt å gå 2,5 mil hver vei for å være med på kurs. :p

      Sipp kommer sikkert til å elske det! Border colliene er jo supre arbeidshunder. 🙂

Kommentarer er stengt.