Trening i påsken

Jeg har startet uka og påsken med første treningsøkt på Spenst Gjøvik. Siden det er en stund siden jeg har trent regelmessig startet jeg rolig, men det var godt å komme i gang igjen på senter!

Sykkel
1 mil – 19 minutter 10 sekunder
Tok meg ikke ut, men presset godt i 7 km, etter å ha syklet meg varm først.

Styrke
Sittende roing – 10 x 3 (15 kg)
Benpress – 10 x 3 (55 kg)
Klok av skade begynte jeg nå veldig rolig med styrkeøvelsene, og jeg skal bruke dobbelt så lang tid på (vekt-) progresjonen enn normalt. Forhåpentligvis gir det kroppen nok tid til å venne seg til øvelsene og belastningen, sånn at jeg ikke får smerter igjen. Jeg legger på flere øvelser etter hvert.

Tøying
Legger, lår, bryst og nakke.
Her må jeg virkelig legge inn et ekstra gir, og være flink til å gjøre tøyeøvelser på alle store muskelgrupper hver morgen etter Toyah-tur. Den daglige tøyingen ga gode smerteforebyggende resultater da jeg var på opptrening, og det er bare utålmodighet som gjør at jeg ikke gjennomfører det lenger.

2 thoughts on “Trening i påsken

  1. Det virket som en bra økt! Spenst Gjøvik er en bra treningsplass! Jeg gikk der før jeg også, men det er litt kamp mellom ungdommene der, altså, den andre skal ikke gi seg før den har løpt like lenge som den andre osv, men utifra det var det veldig bra tilbud der 🙂 Nå trener jeg på toten treningssenter i storgata 🙂

    Det er veldig fint å lese at du tar forehåndsregler slik at du ikke får smerter, viktig det! Ha en god dag 🙂

Kommentarer er stengt.