Hekta på… The Big C

Det er sjelden jeg blir så overbegeistret for en tv-serie som jeg har blitt av The Big C! Laura Linney spiller high school-læreren Cathy, som har fått diagnose hudkreft, og som har begrenset med tid før sykdommen innhenter henne. Hun tar noen valg, og prøver å rekke med alt hun vil før hun dør. Dette høres kanskje deprimerende ut, men det er det slett ikke. Cathy møter sykdommen med humor, og hun kommer utvilsomt i mange uventede situasjoner fordi hun slutter å oppføre seg «normalt». Hun har ikke noe å tape på å være ærlig. Men å fortelle familien om diagnosen; det klarer hun ikke.

Foruten Cathy har serien en rekke interessante karakterer, som broren hennes som velger å være uteligger, den 79 år gamle nabodama, og Andrea, en av elevene til Cathy. The Big C klarer kunststykket å tematisere vanskelige livssituasjoner på en humoristisk og følsom måte, uten å bli klissete sentimental.

Kan kjøpes på Play.com.

2 thoughts on “Hekta på… The Big C

  1. Jeg også, jeg også, jeg også!!!
    Kan jeg anbefale en til, hvis du ikke har sett??? United States of Tara!!!

    Se her:

Kommentarer er stengt.