Lørdagsbøker

Denne uka har jeg lest urimelig lite, og setter derfor av store deler av lørdagen til solvegg, bok og kaffe. En uslåelig kombinasjon i vårværet!

Først og fremst skal jeg lese ferdig Nettkidsa, som jeg så langt syns er veldig interessant. Jeg får noen nye tanker om juniors bruk av pc, og noen tips til hvordan jeg skal råde ham når han hiver seg på chatting og sosiale medier. Foreløpig er han bare interessert i spilling, men jo eldre han blir, jo større er sjansen for spill med chattemuligheter selvsagt. Han har allerede vært så vidt inne på ett, og syns det var stas å snakke med folk fra hele verden. Jeg skal skrive mer om Nettkidsa når jeg har lest hele boka, men kan absolutt anbefale den til alle som har barn fra 6 til 18 år. Faktisk kan man lære litt om sitt eget nettbruk ved å lese den også.

Når jeg er ferdig med Nettkidsa skal jeg over på Rom av Emma Donoghue. Fra forlagets beskrivelse:

Bare 19 år gammel blir en ung kvinne bortført. De neste syv årene lever hun i fangenskap med sønnen hun får. Rom er en vakker og urovekkende fortelling om en mor og et barn og kjærligheten som holder dem i live.

Jeg har høye forventninger til denne boka, og er derfor litt redd for å bli skuffet. Men jeg håper påstanden på baksiden holder vann:

En roman uten sidestykke – usentimental og til tider humoristisk, skakende og likevel oppløftende. En bok som vil berøre alle som leser den.

Jeg forbereder meg på å bli berørt.

En av grunnene til at jeg plukket opp denne boka på biblioteket var forresten dette flotte bokomslaget av Stian Hole.


2 thoughts on “Lørdagsbøker

  1. Enig med deg i at bokomslaget var fint! Og rosen fra Irish Times var ikke akkurat dårlig, den heller. Veldig spent på hva du synes, håper du kommer tilbake med en liten update når du er ferdig ;o) If you like it I really want to read it too :o)

    Kos deg i solveggen imorgen også!

    1. Bokomtale kommer, tenker jeg. 🙂 Rakk ikke lese den i går, siden det ble grilling og greier utover ettermiddagen. Kanskje jeg får lest litt mer i dag.

Kommentarer er stengt.