Siste helg på NIH

Når jeg reiser inn til Oslo i dag er det for å delta på siste undervisningssamling i studiet mitt. Etter dette er det bare eksamen igjen, så er jeg ferdig utdannet personlig trener. Det er litt uvirkelig, siden jeg ikke har begynt å jobbe i treningsbransjen ennå. En (relativt) teoretisk utdannelse i et sånt yrke føles ganske verdiløst uten praktisk erfaring. Men det kommer.

Dette er den første undervisningshelgen jeg ikke har lyst til å dra på. Jeg er ikke i form (verken trenings- eller helsemessig), og jeg har bare lyst til å være hjemme med junior. Jeg er konstant trøtt, siden jeg har vanskelig for å sovne. Når jeg sover er det urolig og oppstykket søvn. Dermed blir det så som så med konsentrasjon og hukommelse, og jeg føler meg helt sløv. Jeg er virkelig avhengig av god og nok søvn!  Det hjelper selvsagt ikke å syte, og jeg må på en eller annen måte komme meg gjennom helgen for å få godkjent oppmøte på kurset.

Jeg ser fram til å treffe venner mens jeg er i Oslo. Noen av oss skal ut og ta et lite glass og skravle i morgen kveld. Det er evig lenge siden sist jeg gjorde noe sånt! Sosialisering i tillegg til undervisningshelg er å strekke strikken langt, men jeg skal ta meg helt fri på mandag for å hente meg inn igjen. Det er selvsagt frustrerende å måtte ta sånne hensyn, men det er bare sånn det er. Jeg blir i hvert fall ikke bedre av å stadig kjempe mot meg selv.

Apropos nært forestående studieslutt; man skulle tro saksbehandler hos Nav var litt interessert i progresjon og veien videre for meg. Neida, det ser ikke sånn ut. Jeg var på Nav samme dag som jeg ble tilbudt jobb, altså for 3 uker siden, og la igjen beskjed i resepsjonen om at jeg ville komme i kontakt med saksbehandler. Har hun ringt? Nei. Har hun sendt mail? Nei. Har hun sendt brev? Nei. Jeg sender henne en mail i dag, for det er et par ting som må avklares før jeg går videre i prosessen med å komme meg ut av systemet. For jeg vil ut!

5 thoughts on “Siste helg på NIH

  1. Nav er et system som skulle vært her for en, men det bare kan drømmes om. Dessverre. Jeg håper at helgen din i Oslo blir veldig bra til tross for at det er litt vanskelig nå og at du er sliten! Å møte venner kan gi en positiv energi også, håper den kommer nå! Stor klem!

    1. Takk, jeg ble syk allerede på vei inn til Oslo, så jeg dro hjem igjen nesten med det samme. Det føles som et nederlag, men jeg prøver å akseptere at sykdom ikke er noe jeg kontrollerer.

      Håper du får en fin helg! 🙂

Kommentarer er stengt.