Oppskrift: Heges indiske kyllinggryte

Ingredienser
(1 porsjon)

150 g kikerter
1 kyllingfilet
1 liten rødløk
1 liten boks kokosmelk
15 cherrytomater
2 ss crème fraîche
2 ts Red Curry paste
Garam masala
Frisk koriander

Fremgangsmåte
Varm opp panna med ca 2 ss rapsolje mens du kutter opp kyllingfilet og løk. Stek disse ingrediensene til kyllingen er litt brunet, men ikke gjennomstekt. Kutt opp cherrytomatene, og bland dem i panna. Hell oppi kikertene, og la dette surre noen minutter. Tilsett kokosmelk, crème fraîche og red curry paste. Rør lett til det har blandet seg godt. La stå på lav varme i ca 10 minutter. Tilsett garam masala og en god håndfull frisk koriander. La så dette surre i ytterligere 3-4 minutter.

Kan med fordel spises med raita og nanbrød, eller med en frisk salat ved siden av.

Vel bekomme!

4 thoughts on “Oppskrift: Heges indiske kyllinggryte

  1. Det så godt ut. Jeg er også veldig glad i kikerter og bruker det mye både til falafel, i salater som tilbehør til mat ellers.
    Hvordan går det med deg?

    1. Jeg bruker det også i mye forskjellig. 🙂

      Jeg har hatt noen bedre dager nå. Det er ikke så vondt, og da kan jeg gjøre småting i huset og hagen, som også får meg til å føle meg bedre. 🙂

Kommentarer er stengt.