Lisa hos veterinær (OBS! Ekkelt bilde)

Da jeg sto opp i dag tidlig hadde det ene såret til Lisa forverret seg betraktelig, det hadde hovnet opp og verket mer. Hun virket også i dårligere form enn i går. Dermed var det bare å komme seg til veterinær (noe som strengt tatt ikke er bare-bare når man bor på bygda uten bil). Vestre Toten Dyreklinikk ble det mest fornuftige valget med tanke på offentlig transport og anbefalinger fra hundemennesker jeg stoler på.

Lisa venter på bussen

Vi ankom veterinæren i det de åpnet, og ble tatt inn til undersøkelse med det samme. Lisa, som ellers er en veldig godlynt dame, hadde såpass vondt at hun glefset etter veterinæren da han tok i nærheten av såret, derfor måtte han bedøve henne for å se nærmere på det. Hun hadde over 40 i feber, og fikk febernedsettende, smertestillende og antibiotika, før hun ble bedøvet og sovnet.

To og en halv time senere kunne jeg hente en groggy, men blid, Lisa. Da så hun sånn ut:

Veterinæren hadde barbert området rundt begge sårene, og åpnet dem nok til å få ut verk og uhumskheter. Det bakerste såret er for så vidt greit, det har en frisk farge, og hadde jo allerede lukket seg. Det andre såret er mer gulaktig, og det er veldig hovent rundt. Det var heldigvis ingen tegn til indre skader, og veterinæren mener at hun skal bli i fin form etter 8 dager på antibiotikakur og smertestillende.

Vi fikk heldigvis skyss med bil hjem, så hun slapp mer buss i dag. Nå ligger hun helt utslått rett bak meg, og jeg håper at søvn, antibiotika, og etter hvert næring, vil gjøre henne frisk som en fisk igjen.


10 thoughts on “Lisa hos veterinær (OBS! Ekkelt bilde)

  1. Oi..stakkars vovve da..håper hun kommer seg fort!

    Er Vestre Dyreklinikk å anbefale? Vi har to rasekatter, og skal nå få en valp om 14 dager. Vi trenger en skikkelig veterinær og har pr i dag ei som driver litt på si hjemme på låven. Kattene har ikke hatt behov for vet. de tre åra vi har bodd her utenom vaksine.

    1. Hun er allerede mye bedre nå. 🙂 Hjelper nok med antibiotika og smertestillende. Men spise vil hun ikke foreløpig.

      Ja, kan absolutt anbefale dem. Rask og god service, og omtenksom dyrlege. 🙂

  2. Åh, stakkars Lisa (gøy at hun heter Lisa, forresten, ikke et helt typisk hundenavn!)… Håper hun kommer seg med hjelp fra antibiotikaen…

  3. Hei Lisa!
    Jg heter Tanja og er 11 år gammel.
    Skikkelig lei å høre at du ikke er helt bra.En gang hadde jeg noe som heter våteksem.Det var ikke noe gøy altså.Dyrlegen måtte barbere bort deler av pelsen min også.Men så fikk jeg medisiner,så da ble jeg frisk og har ikke hatt det siden den gang jeg var under 1 år. Medisinene hjelper nok deg også skal du se.
    En god bedring slikk i munnvikene og øra fra Tanja

Kommentarer er stengt.