3 veldig enkle treningstips

I perioder er det vanskelig å komme i gang eller fortsette med regelmessig trening. Når rutinene går dukken i sommerferien er det lett å nedprioritere treninga, og tenke «maña, maña». Mine beste tips til å ikke la det skje er ganske enkelt:

1. Lag en plan, og hold deg til den
Bestem deg for hvor mange dager du skal trene denne uka, eventuelt hva slags trening du vil gjennomføre. Hold deg til planen, uansett om værgudene jobber mot deg og treningslysten har forsvunnet. Just do it!

2. Morgentrening
Stå opp en time eller en halvtime tidligere enn du normalt ville gjort, og kom deg ut på bena, på sykkel, i vannet, på treningssenteret. Få treningen unna tidlig, og lev på den gode samvittigheten resten av dagen!

3. Alliér deg med en venn
Om det er bestevennina, kjæresten, hunden eller en nettvenn: forplikt deg til å gjennomføre dagens trening med noen.

Jeg syns dailymile.com og lignende tjenester er supre motivatører. Noen bruker følgere på Twitter, eller treningsgrupper på diskusjonsforum. Du får positiv feedback, og om du har et snev av konkurranseinstinkt vil du prøve å være bittelitt bedre enn de andre på vennelista!

En annen ting å huske på:
har du noensinne angret på en treningsøkt, selv om du egentlig ikke orket/ville/hadde lyst til å gjennomføre den?

Advertisements