Sommerlektyre – Del 2

I går var jeg i Oslo en tur, både for å klippe meg hos min fantastiske frisør, og for å besøke jobben (jeg har tross alt hatt ferie i 4 dager). Som seg hør og bør på et litterært kontor ventet nye bøker i fleng. Jeg plukket med meg disse for å lese i ferien:

Nye bøker støttet av LSB

Morten Øen – Ord for hav
Denne leste jeg i løpet av en knapp time på toget hjem. Omtale kommer ved en senere anledning, men for nå: les!

Torhild Moen – Vilja og bokstavene som krøller seg

Liv Eirill Evensen – Meg og en kritthvit t-skjorte uten trykk på

 

 

Bunke nummer to er bøker som skal vurderes til 100-lista.

Nye bøker på markedet

Øystein Wingaard Wolf – Brighton Blues

Håkon Øverås – Grevlingvariasjonen

Carol Ann Duffy – Korte dagar, endelause netter

Inga Ravna Eira – Mor gråt over mine skjørt

Det passer meg veldig godt å lese noen tynne bøker i sommer. Jeg har startet på flere mursteiner den siste tiden, men ikke orket å lese mer enn 100 – 150 sider i noen av dem. Konsentrasjonen er ikke på topp, selv om jeg begynner å komme meg fysisk etter den dårlige perioden. Da gir det faktisk mestringsfølelse å komme seg gjennom en hel bok på toget, eller i løpet av en kort ettermiddag mens junior er ute og leker. Nå blir det spennende å stifte nye, litterære bekjentskaper de neste to ukene!

 


2 thoughts on “Sommerlektyre – Del 2

  1. Det høres kjent ut, jeg foretrekker også korte bøker når lesetempoet er lavt. Uten at jeg kan fortelle hvorfor leser jeg nå Torgrim Eggen «Pynt», en over 400 sider lang bok om artitektur og design, og jeg som ikke er nevneverdig interessert i det engang. Ikke aner jeg hva det er med skrivestilen som gjør at jeg enda henger med nå som jeg er kommet halvveis, men det gjør jeg altså. Tenker det blir den eneste lange boken jeg kommer til å lese i sommer.

    God lesesommer til deg!
    Jeg ser fram til anmeldelser.

Kommentarer er stengt.