Hektiske dager

Halvveis i første arbeidsuke etter ferien allerede! Tida har gått veldig fort. Den nye jobben er bra, og jeg har hatt min første kunde. Det var spennende, og slett ikke så vanskelig som jeg trodde. I jobbsetting kommer det meste naturlig, og det kan ikke sammenlignes med øvelsene på medstudenter på skolen. Det er en stille tid på treningssenteret i juli, så dagene kan bli litt lange, men det er godt å ha god tid til å bli kjent med rutiner og datasystem i starten. Nå har jeg hatt en mellomvakt (10-17) og en tidligvakt (7-14), og skal på senvakt (15-21) i dag. Greit å ha vakter som dekker hele åpningstida, for kundesegmentet er jo litt annerledes på kvelden enn på dagen.

I morgen skal jeg tilbake på jobb i Oslo, og ser fram til å treffe kolleger, snakke om bøker, og lese bøker igjen. Jeg er glad jeg kan holde på med to av interessene mine i jobbsammenheng! Jeg har bare lest to «jobbbøker» i ferien, men blir ferdig med de andre på buss og tog på vei til jobb i morgen. Da er det bare å hente en ny bunke!

På tirsdag var to damer fra Dyrebeskyttelsen på besøk for å godkjenne meg som fosterhjem og skrive kontrakt. De var himmelfalne over hvor god plass jeg har, og var veldig glade for å kunne godkjenne meg. Jeg får antakeligvis inn en kattemamma med kull om ikke så lenge. De skal få bo på ekstrarommet oppe, i alle fall til å begynne med. Det er jo viktig at kattungene sosialiseres med andre dyr, men det må vente til mammaen er trygg nok. Virkelig glad jeg kan bidra litt til at noen katter får et bedre liv! Bilder og kommentarer kommer selvsagt.

I løpet av de neste par ukene skal jeg også skrive en bokanmeldelse og en artikkel for IKS. Boka har jeg lest en gang før, men det er en stund siden. Artikkelen skal handle om fysisk aktivitet som (del av) behandling mot spiseforstyrrelser. Forhåpentligvis kan jeg intervjue noen på en lokal avdeling om dette, både behandler og pasient. Dette blir også spennende, syns jeg!

Jeg må innrømme at jeg er sliten etter jobb, men det hadde jeg jo regnet med. Det er for tidlig å si om kroppen takler dette her. Jeg tror også at frykten for å bli sengeliggende igjen, eller i hvert fall så utmattet at jeg ikke klarer å være en ordentlig mamma, bidrar til at jeg blir mentalt sliten. Selv om jeg ikke tenker bevisst på det ligger det jo og ulmer i bakhodet. Jeg jobber med dette hver dag, og prøver meg fram med både hvile og aktivitet. I går tok jeg en kort kondisøkt med påfølgende tøying da jeg var ferdig på jobb, og det løste opp spenningene i kroppen. Jeg tror det er veien å gå for å begrense smerter. Dessuten må jeg være mer påpasselig med å få nok søvn enn jeg har vært denne uka.


One thought on “Hektiske dager

  1. Flott å lese om uken din og at du så langt trives i jobben på Spenst, ingenting er bedre enn det🙂 Og, gratulerer for at du ble godkjent av dyrebeskyttelsen, det må være en god følelse å ta med seg. Blir spennende å høre når du får inn noen dyr hos deg🙂 Og, spennende med artikkel for IKS også🙂

    Ha en god natt og en god tur til Oslo i morgen! Klem

Kommentarer er stengt.