Helse og trening

Noen aktuelle og interessante artikler, blogger og annet som omhandler helse og trening.

VG: Treningsklær for ruskevær – gode råd for utendørstrening i norsk klima.
DN Aktiv: Trening foran skjermen – guide til treningsspill på konsoll.
DB.no: Aktiv leddgikt gir økt fare for hjerteproblemer – om forskning på korrelasjonen mellom leddgikt og hjerteproblemer. (Legg også merke til den vakre belgiske fårehunden, ypperlig turkamerat for hundevante!)
Petter Soleng Skinstad: Kom på fellestrening i morgen! – invitasjon til utetrening på Gjøvik i dag (tirsdag).
Tren med meg!: Balanseøvelser… – fine øvelser for bedre balanse, med videosnutt.
Trening, bodyfitness og fordommer: Min kropp, mitt valg – godt tilsvar på tåpelig kommentar.
Anitas Yoga-blogg: Hva skjer når vi stresser?
365 pain-free days: Understanding pain – video – enkel framstilling av hva smerte er.
Espen Rostrup: 10 dokumenterte fakta om lavkarbo-diett

 


Foto: Cliff Hutson
Time Healthland: Study: An Apple a Day May Keep Stroke at Bay – et eple om dagen kan holde mer enn doktoren borte.
NY Times: An Entrepeneur Creating Chances at a Better Life – intervju med en oppfinner.
The Guardian: Can you fix your bike with an online tutorial? – artikkel med nyttige videoer for sykkelentusiasten.

10 thoughts on “Helse og trening

  1. Kjempebra oversikt over flere treningsmetoder:-) Jeg leste selv om utetreningen med Petter Soleng Skinstad men jeg turte ikke å delta 🙂 Klem! Flink er du!

Kommentarer er stengt.