10 om trening, og litt om meg

Mye av hverdagen min består, naturlig nok, av trening nå. Både egen trening og andres trening. Jeg trives fortsatt kjempegodt i jobben, ja, faktisk mer og mer for hver dag, og jeg ser virkelig fram til PT-kurset til våren. Etter en sommer med mye utholdenshetstrening på sykkel og beina er jeg nå godt i gang med nytt styrkeprogram. Denne gangen har jeg prøvd å avpasse belastningen etter kroppen min, ved å ta hensyn til fibromyalgien, men også legge på nok belastning til å få framgang. Jeg håper å finne krysningspunktet mellom belastning og smertefrihet. Da jeg begynte med styrketrening etter oppholdet på Jeløya var jeg jo veldig bra i lang tid, og jeg kunne stadig øke belastningen. Det var ikke før jeg begynte med styrketrening i forbindelse med treningsveilederkurset jeg ble litt for ivrig, og la på mer enn kroppen min taklet. Så jeg prøver altså igjen. Forhåpentligvis har jeg lært nok, både teoretisk og om meg selv, til å ikke gå i overtreningsfella igjen.

Her har dere noen artikler, videoer og blogginnlegg om trening

Runner’s World: Quick Fix – enkel balanse- og styrketrening for løpere

Atletisk Utvikling: Hvordan skal du løfte vekter? Rolig, eksplosivt, lett eller tungt? – om løfteteknikk for nybegynnere

Treningsfysiologi: Styrketrening for langrenn

The Guardian: Yoga won’t help me walk again. But… – yoga som del av rehabilitering

Trening.no: Trening i arbeidstiden gjør deg mer effektiv!

Dagens Medisin: Mer kompetanse til fastlegene! – om fysisk aktivitet som forebygging

Forskningssenter for trening og prestasjon: Stavlengder i langrenn

 

 


3 thoughts on “10 om trening, og litt om meg

  1. Håper du finner punktet du kan trene på og samtidig ikke være plaget av smerter 🙂 Du er veldig flink! 🙂 Klem

  2. Viktig med trening som passer for deg, ja… For tiden blir det nok «bare» dansing på meg, men jeg elsker det jo. 🙂

Kommentarer er stengt.