Hektisk uke

Oi, en uke har fløyet forbi, og jeg har så vidt rukket å trekke pusten!

Fredag for en uke siden var jeg i Oslo på min siste arbeidsdag i finfine Leser søker bok. Det er trist å måtte gi slipp på en jobb man trives i, men heldigvis beholder jeg kontakten med gode kolleger! De gjør en viktig jobb, og forhåpentligvis kan jeg fortsette å bidra på andre måter etter hvert.

Mandag denne uka «deltok» jeg på konferansen Sykt aktiv via livestream. Jeg vil sannsynligvis skrive et eget innlegg om dette, men må fortsatt sortere tanker og inntrykk.

Resten av uka har nemlig gått unna i en fei, og jeg har ikke hatt tid til å tenke.  Mange på jobben er syke, og jeg har tatt noen ekstra vakter. Det har gått veldig bra med tanke på fibromyalgien, og jeg syns det er artig å jobbe når det er masse folk og mye å gjøre! Jeg har også hatt et konstruktivt møte om planer dere nok får høre om senere. I tillegg har jeg trent, og selvfølgelig gjort alt det hverdagslige, som å følge opp junior og ta meg av dyrene.

Jeg har dessuten rukket å lese noen (få) blogginnlegg, artikler og kronikker som jeg syns dere også bør få med dere:

Trening
NIH: Sterk med lav belastning – for fagnerder
Dagbladet: En av pulsklokkene får terningkast seks -test av pulsklokker

Helse
Aftenposten Meninger: Ingenting om oss uten oss@annatw om IA-konferansen
Healthland (Time): How Exercise Trumps Obesity Genes

Litteratur
Dikt for dummies – om dikt og årets Nobelprisvinner i litteratur, Tomas Tranströmer (for øvrig intervju med en av mine tidligere kolleger!)

