Tur- og treningstips: Isete vei

Selv om man er glad i å bevege seg ute kan denne årstiden by på noen utfordringer. Først og fremst er det kaldt, og man er avhengig av klær som både varmer og puster dersom man vil trene ute. Nå som snøen lar vente på seg kan også valg av fottøy være vanskelig.  Når veien ser sånn ut er det fristende å bli hjemme, selv om været ellers lokker både til tur og utetrening.

Isete grusvei

Junior har nylig begynt å trene med skigruppa, og én kveld i uka er utendørstrening. Det betyr at vi begge trenger fottøy som kan brukes på dette føret, for jeg må selvfølgelig gå turer med bikkja, uansett hvor glatt det er. Jeg stakk innom Gamletorvet Sport på Gjøvik, og fikk ypperlig service av damen bak disken. De hadde et lite utvalg av løpesko med pigger, og jeg valgte disse:

Løpesko med pigger

Det er fjorårets modell av Icebug, og jeg betalte 1200,- for dem. De nye modellene kostet 1500,- og hadde litt andre farger. Junior syns disse var greie å løpe med, og jeg følte meg mye tryggere på tur enn med fjellstøvlene mine. Nå kan jeg gå normalt på glattisen uten å hevle meg og få vonde ledd av den grunn.

4 thoughts on “Tur- og treningstips: Isete vei

  1. Så utrolig fine de nye skoene dine var! Det er vondt å gå når man ikke har skikkelige sko på glatt føre, men nå kan du rase av gårde uten problemer 🙂

  2. Skal ikke være lett på sånn føre nei. Vet ikke hva jeg liker minst av glattisen og slapseføre jeg, men konklusjonen min er vel egentlig også at jeg trenger nye sko:p

    1. Hehe, ja, slapseføre er også en utfordring når det gjelder skotøy. Det ser ut som det er aktuelt her i dag. Det renner smeltevann fra taket, så det er tydeligvis mildt ute.

Kommentarer er stengt.