Luke 3 – kaffedamens julekalender

I dagens luke finner vi boktipset over alle boktips til barn fra 10 til 100 år. The Graveyard Book/Kirkegårdsboken av Neil Gaiman er en magisk fortelling om den foreldreløse gutten Nobody, som vokser opp blant spøkelser på en gammel kirkegård.

Bod is an unusual boy who inhabits an unusual place-he’s the only living resident of a graveyard. Raised from infancy by the ghosts, werewolves, and other cemetery denizens, Bod has learned the antiquated customs of his guardians’ time as well as their timely ghostly teachings-like the ability to Fade. Can a boy raised by ghosts face the wonders and terrors of the worlds of both the living and the dead? (Fra neilgaiman.com)

Boka er en av mine absolutte favoritter, og den falt også i smak hos junior, som ellers ikke er noen fantasy-fan. Vi har lest den både på engelsk og norsk. Kan mottakeren engelsk anbefaler jeg originalspråket, men den norske utgaven er svært godt oversatt. Det Gaimanske språket og følelsen i boka er ivaretatt. Du kan høre forfatteren lese fra boka på MouseCircus.com.

Ingvild fra Norsk Forfattersentrum

 

 


8 thoughts on “Luke 3 – kaffedamens julekalender

    1. Godt valg, og heldig mottaker!
      Det beste minnene jeg har fra jula i oppveksten er alle bøkene jeg fikk, som jeg kunne bruke hele romjula på å pløye meg gjennom. 🙂

  1. Jeg slenger meg med på anbefalingen av The Graveyard Book. Elsker den boka! Og det meste annet av Neil Gaiman – han er min absolutte favorittforfatter!

Kommentarer er stengt.