Anbefaling: Comfort Hotel Børsparken

I helgen har jeg vært på undervisningssamling på NIH igjen, og måtte derfor ligge på hotell. Denne gangen ble det Comfort Hotel Børsparken. Jeg har ikke vært der før, og hadde egentlig inntrykk av at det er et litt shabby hotell, men siden de hadde et godt tilbud gjennom julekalenderen til Choice Hotels bestemte jeg meg for å gi det en sjanse. Det viste seg å være et godt valg!

Inngangsparti

Hotellet ligger ett kvartal fra Østbanen, altså den gamle delen av Oslo S., og har utsikt rett mot Oslo Børs. Det er enkelt å finne, og et godt utgangspunkt for et opphold i Oslo. Resepsjonsområdet og kafé/matsal ser nyoppusset ut, og personalet er blide og serviceinnstilte. Det var for eksempel ikke noe problem å få med seg en kanne med kaffe opp på rommet tidlig en morgen. 😉

Jeg bestilte enkeltrom, og fikk et rom med en seng, et bord, en stol og tv. Badet var relativt stort, syns jeg, og det var god plass til alle treningsklær, pensumbøker og toalettsaker rundt omkring på rommet uten at det ble rotete. Utsikten fra rommet var ikke så spennende, jeg så rett ut i bakgården, men til gjengjeld var det stille og rolig døgnet rundt, selv med et vindu på gløtt natt til lørdag.

Frokosten på fredag morgen var variert og fristende. Masse forskjellig pålegg, litt varmmat (havregrøt og egg, tror jeg), og stort utvalg i frokostblandinger, frø, nøtter og frukt. Frokosten på lørdag var kjipere, siden jeg sto opp veldig tidlig for å være på skolen kl 9. Det var kun satt fram frokostblandinger. Det viste seg at resten av frokosten ble satt fram noe senere, og jeg hadde sikkert fått noe annet hvis jeg spurte. Som alltid på et Choice Hotel var det gratis te og kaffe tilgjengelig hele døgnet.

Alt dette er vel og bra, men det aller beste med Comfort Hotel Børsparken (i mine øyne) finner du i kjelleren. Der fant jeg nemlig et godt utrustet treningsrom! Jeg har vært i treningsrommene til hoteller før, og det er vanligvis en begredelig affære, med både slitent utstyr og slitt lokale. På Børsparken finner du lyse, trivelige lokaler, og et godt utvalg i kondis- og styrkeapparater.

Utsikt fra mølla

Utstyret kommer fra Technogym, en av verdens største leverandører av utstyr til treningsbransjen. Børsparken har både tradisjonelle styrkeapparater, noen frivekter, og den nyere produktlinjen DAP, som er laget for mer funksjonell trening. I tillegg har de en avtale med Mykje Meir, PT-senteret til Yngvar Andersen.

Se mer om hotellet på Facebook.

11 thoughts on “Anbefaling: Comfort Hotel Børsparken

  1. Der har jeg også bodd et par ganger og vært godt fornøyd. den ene gangen innbar besøket der noen korte møter, og vi fant oss godt tilrette i lobbyen. Servicen var god da også 🙂

    1. Så bra. 🙂 God plass til korte møter i lobbyen der ja. Fint med et litt avskjermet område, i tillegg til den åpne spisedelen.

  2. Så bra da 🙂 Håper du hadde det fint i Oslo, høres i alle fall ut som hotellet falt i smak 🙂 Det skal jeg prøve en gang! Klem

  3. Gratis trening regner jeg med? Skal på det hotellet nå torsdag, og være der til søndag. Så hadde vært ypperlig med et par treningsøkter om dagens mens man var der 😉

    -Domino

  4. Hei kaffedamen;
    Tusen takk for hyggelig omtale av vårt hotell. Vi har akkurat renovert som du skriver og gjort store endringer i konseptet. Da er det spesielt hyggelig at du setter fingeren på det vi er mest stolt over; nemlig stor og velutstyrt gym, sunn mat og komfortable rom hvor man får hvilt ut. Vi har sikkert forbedringspotensiale og jeg tar med kommentarene dine videre i arbeidet med å finpusse det konseptuelle.
    Du er velkommen tilbake anytime.
    Ha en fortsatt strålende dag!
    Mvh Trond Solstad-Nilsen, hotelldirektør

    1. Hei, takk for at du stakk innom her! Jeg har vært hos dere en gang til etter jeg skrev innlegget, og er like fornøyd. Kommer helt sikkert til å bruke dere igjen!

      Ha en flott onsdag!

Kommentarer er stengt.