Trening i januar

Min trening så langt i år, fordelt på tid og distanse (i kilometer).

Tidsbruk
Antall kilometer

Godt fornøyd med treninga så langt i år. Det går mest i langrenn, noe gåing/jogging, og styrketrening 2-3 ganger i uka. Kjører bare styrketrening på bein/rygg foreløpig, for der kan jeg drive tungt (blir det for lett blir jeg demotivert og gidder ikke holde på). Armer/skuldre/bryst får komme etter hvert. Jeg vet at det viktigste uansett er å holde kondisen oppe, med tanke på fibromyalgien.

Målet er både å bedre kondisen og å bli sterkere, men selvsagt også å holde fibromyalgien i sjakk. So far, so good. Ingen smerter i 2012. 😉 Jeg har lyst til å være med på et sykkelritt og et løp i sommer, og snuser litt på Eremitageløbet i Køben i oktober. Det går i hvert fall ikke utelukkende på asfalt. Hvis noen har tips til andre løp eller (relativt lokale) sykkelritt blir jeg glad! Jeg tenker at et løp på 10-15 km er greit, og sykkelritt opp til 50 km. Ingen av delene bør være asfaltkonkurranser.

Veien videre er ganske klar. Jeg legger inn én intervalløkt i uka, ellers fortsetter jeg som før. Kanskje noen flere langturer, som de par siste dagene, i stedet for 5 km-turene.

