Å finne igjen hverdag, rutiner og normalitet

2012 har så langt vært en heseblesende berg-og-dalbane, som startet med PT-kurs, ansettelse og oppstart av IKS Oppland. Jeg føler at jeg nesten ikke har hatt tid til å puste siden romjula, og februar/mars har vært virkelig hektiske måneder med eksamen, PT-kunder og flytting. Det har vært utrolig spennende, og jeg har ikke blitt på langt nær så sliten som man skulle tro. Ikke har jeg hatt noen smerter eller dager med utmattelse heller. Batteriet mitt er langt fra tomt, men tankene spinner og spinner i hodet. Nå sitter jeg i godstolen, som enn så lenge er noe vilkårlig plassert på stua blant alle pappeskene, og savner rutiner og hverdag. Det blir en ny hverdag, uten det konstante presset man lever under når man er student. Jeg kan konsentrere meg fullt og helt om jobben når jeg jobber, og fritid når jeg har fri. Jeg prøver å ta en dag om gangen, og nyte ferien min i påsken. Det er godt å være på plass i nytt hus, et hus vi skal bli boende i over tid, men det er frustrerende med alle eskene og tingene og at jeg ikke har de møblene og de oppbevaringsløsningene jeg ønsker meg. Vi bor nå i et ganske lite hus, men med god planløsning, og det jeg trenger er smarte skuffer og skap som gjør at jeg kan holde det ryddig. Jeg er så lei rot! Vi har altså bare bodd her siden helgen, og mye er allerede på plass, men jeg vil selvsagt at alt skal være i orden NÅ.

Jeg er veldig fornøyd med at jeg har klart å holde treninga vedlike gjennom hele denne perioden. Det er helt sikkert mye av grunnen til at jeg har klart meg så bra fysisk. Det ble litt lite i uka før eksamen og før flytting, men ikke så lite at jeg har mistet noe på veien. Jeg kjenner at det er litt vanskelig å komme i gang igjen med løpinga nå, fordi jeg må finne fram til nye løyper, men det ordner seg. Nå har jeg satt opp en ny periodeplan for meg selv de neste 6 ukene framover, og det blir både tid til løping, sykling og styrketrening, og med varierende intensitet. Hovedmålet med planen er vektnedgang, mens delmålene er styrkerelatert. De overordnede målene med treninga er hele tiden god helse og god grunntrening, men det er nyttig å ha noe spesifikt å jobbe mot.

Alle dyrene ser ut til å slå seg til ro i nytt hus, og kattene begynner å vise tegn til kjedsomhet, siden de må holdes inne de nærmeste ukene. Det er ganske stor forskjell på hvordan kattungene og de voksne kattene forholder seg til den nye tilværelsen. Det er åpenbart at kattungene har hatt det trygt og godt hele livet, for de har ikke vist noen engstelse. Dylan og Kitty har brukt mer tid på å roe seg, og Dylan er fortsatt skeptisk og forsiktig. Det virker som han ikke har hatt det så bra før vi fikk ham, for han mangler noen sosiale antenner i møte med andre katter, og når det gjelder kos av mennesker. Han skjønner liksom ikke helt hvordan han skal nærme seg oss for å få kos, selv om han helt klart liker at vi klapper ham. Toyah stresser litt med at det er nye lyder rundt huset her, men det går seg til. Hun er jo stort sett fornøyd bare hun er i nærheten av meg.

Oi, plutselig var det midt på dagen, og jeg bør komme i gang skal jeg bli ferdig med det jeg har satt meg fore.

God påske!


6 thoughts on “Å finne igjen hverdag, rutiner og normalitet

  1. God påske! 3 netter i leid leilighet utenfor Larvik som står på planen her. 🙂

Kommentarer er stengt.