Sykkelsesongen er i gang!

I går kunne jeg endelig ta meg en skikkelig sykkeløkt igjen. Det var riktig nok litt kaldt, og jeg følte meg ikke helt bra, men jeg var ute og tråkket i 1 times tid i gjørmete, bratte bakker. Det var strålende solskinn, og da blir jo det meste en hyggelig opplevelse. Jeg endte på rett i underkant av 12 km, en distanse jeg hadde satt meg fore før jeg dro ut. Sykkelen og jeg så sånn ut da vi kom hjem:

Det var noen partier med is på veien der jeg syklet, men ikke så mye at det hindret meg. Det var verre med den myke gjørma. Den er tung å sykle i, selv med brede, gode dekk, og uten skjermer på sykkelen får man fort litt av hvert i munn og ansikt. Vannflaska ble omtrent like møkkete som sykkelen…

I dag står løping på agendaen, og jeg er glad for å se at sola fortsatt ikke har selskap av skyer.


4 thoughts on “Sykkelsesongen er i gang!

  1. Åh hjælpes så sporty du er!!! Jeg har akkurat kjøpt min første sykkel på ørten år… har bare sittet på en sykkel noen få ganger i årene siden jeg brakk ryggen, og er veldig spent på om jeg kommer til å klare det! Første turen gikk rundt tre kvartaler og var helt herlig, bare å suse av gårde med vinden i ansiktet er jo helt fantastisk 🙂

    1. Nåja, kjentes ikke så sporty ut da jeg sleit meg opp bakkene. 😉
      Så flott at du har kjøpt deg sykkel! Håper det blir en fin treningsform for deg. Jeg syns det er kjempegodt å sykle, både for å trene og som transport. 🙂

  2. Har du «ordentlig» sykkel du eller..? Jeg har en sånn vanlig offroader, ikke noe å sykle «aktivt» med. (Men jeg har briller da, real Oakley, om det hjelper, haha!)

    (..med aktivt mener jeg sammen med andre som sykler litt proffere liksom..)

    1. Ordentlig og ordentlig. Det er en sykkel jeg har kjøpt brukt, som er satt sammen av ham jeg kjøpte av, tror jeg. Ingen merker eller noe på den, men den funker helt fint. Jeg har ikke briller, og det savner jeg! 😉

      Men nå ble det jo bråstopp på sykkelsesongen igjen, med all snøen som har lavet ned…

Kommentarer er stengt.