Ferieslutt!

Det har vært virkelig godt med noen dager ferie! Nå er jeg klar for jobb igjen, og har brukt morgenen på å forberede treningsøktene til PT-kundene mine. Mine egne treningsøkter må også forandres litt, for sykkelsesongen forsvant visst igjen. Dermed blir det innetrening i tida framover.

Sånn var utsikten inntil i går:

Og sånn er utsikten i dag:

Litt kjipt, men jeg bruker ikke tid og energi på å ergre meg over været. Det kommer og går som det vil, og det finnes alltids alternativer til utetrening. Bikkja, som elsker snø, er helt fornøyd, og kattene, som også har fått lov til å være ute nå, lager fine stier over hele hagen.

I dag skal jeg kjøre intervall på mølle + styrke selv. Egentlig skulle jeg teste ute Tabata-intervaller på veien, men det utgår med dagens føre. Jeg syns ærlig talt det er et slit å motivere meg selv til intervalltrening en gang i uka, men jeg vet jo også hvor effektivt det er, så jeg sluntrer ikke unna. Det funker bra å variere mellom forskjellig typer intervalltrening, for eksempel bakkeintervall ute, på spinninsykkel eller mølle inne, 4 x 4, kortintervaller, osv. Kjenner jeg gruer meg til økta allerede, men gleder meg til følelsen etterpå. Det er fantastisk når man er ferdig, og kjenner at man virkelig har tatt seg ut!

I morgen er det tilbake på jobb igjen, og så vidt jeg vet er lista mi full av både veiledningskunder og PT-kunde. Jeg trives best med hektiske dager, så lenge jeg rekker å få unna papirarbeidet også. Hvis jeg ikke har tid til å notere det jeg skal i løpet av dagen forsvinner det gjerne ut av hodet mitt…

Ønsker dere alle en strålende tirsdag, og en fin uke tilbake på jobb eller skole!

