Bøker! Hurra!

I dag er Verdens Bokdag!

Verdens Bokdag feires i over 100 land fra nord til sør. Bokdagen er en markering av bokens rolle i samfunnet, boken som utrykksform, for språklig og kulturelt mangfold, for utdannelse og for kommunikasjon. (Fra verdensbokdag.no)

I den forbindelse ønsker jeg meg boktips i alle sjangere, og gjerne noen ord om hvorfor du anbefaler akkurat den boka!

Mitt tips for dagen:

Song for Eirabu – en fantastisk fortelling fra Kristine Tofte. Ekte norsk fantasy som er umulig å legge fra seg!

Ta turen innom biblioteket, bokhandelen, bruktbutikker og bokhandlere på nett og skaff deg lesestoff for våren og sommeren!

Les mer om bøker jeg liker og ikke liker.
Boktips til alle.
Følg meg på bokelskere.no.


3 thoughts on “Bøker! Hurra!

  1. En av de aller fineste bøkene jeg vet om er «Mitt Navn er Asher Lev» av Chaim Potok. Det er en sterk og vakker historie. Jeg har lest den mange ganger.

  2. Den vidunderlige kjærlighetens historie av Carl Johan Vallgren er utrolig vakker. Språket leker seg av gårde, og man vil bare lese mer, mer. Pan og Victoria av Knut Hamsun er også nydelige. 🙂

Kommentarer er stengt.