Ferieplanlegging!

Jada, det er under en uke siden jeg hadde ferie sist, men det er på tide å planlegge neste års ferie for å ha noe å se fram til gjennom mørke vintermåneder. Halve moroa med å reise er vel å planlegge, eller?

I månedskiftet mars/april neste år skal jeg på alene-ferie til Italia. Det er over 10 år siden jeg var der sist, selv om jeg er italofil og gjerne skulle vært der flere ganger i året (noe jeg var periodevis før jeg fikk barn). De siste årene har jeg selvsagt ikke hatt økonomisk mulighet til å reise andre steder enn til Sverige og Danmark, men nå som helse- og jobbsituasjon er helt annerledes kan jeg faktisk gjøre (nesten) som jeg vil. Først og fremst blir det 9 dager i Roma. Jeg skal leie leilighet, og se byen på mine egne premisser. Jeg har vært der mange ganger, men alltid sammen med noen andre. Dette gir meg anledning til å friske opp min nå svært så rustne italiensk også.

I månedskiftet juni/juli tar jeg med junior til Italia, og jeg tror vi kommer til å leie en leilighet i nærheten av Roma for å ha en base for reising rundt omkring. Vi skal ta toget til Firenze og Venezia i alle fall, og selvsagt også se Roma og områdene rundt.

Gleder meg!

