Hvis jeg forsvinner, ser du meg da?

Kristine Getz, aka Dinosau, har skrevet bok om spiseforstyrrelsen sin. Jeg var så heldig å få lese den før den ble utgitt, og vil anbefale alle som kjenner noen med en spiseforstyrrelse om å lese den! Jeg har lest en del bøker i samme sjanger, og jeg syns denne skiller seg ut på en positiv måte. For det første får man ikke inntrykk av at forfatteren prøver å plassere skyld, og heller ikke velte seg i selvmedlidenhet. Språket er godt, og forfatterens blide og positive væremåte (sånn jeg har oppfattet henne gjennom bloggen) skinner gjennom selv i alvorlige partier. Jeg tror at også de som ikke selv har hatt en spiseforstyrrelse kan forstå sykdommen litt bedre ved å lese denne boka.

Jeg kommer ikke til å skrive noen utfyllende anmeldelse, rett og slett fordi jeg føler jeg står litt for nær både tema og forfatter til å se klart.

 

3 thoughts on “Hvis jeg forsvinner, ser du meg da?

  1. Oj.
    Det er litt vanskelig å takke deg «nok» – for ordene dine her, og for at du tok deg tid til å lese gjennom manus (tilbakemeldingen din ga meg det motet jeg trengte for å fortsette) – så jeg lar det stå med et uendelig stort TAKK. Du er utrolig god. Og jeg er veldig, veldig takknemlig.

  2. Denne høres interessant ut! Jeg føler jeg burde lese flere slike bøker for å kunne sette meg inn i sykdommen, siden jeg helt sikkert kommer borti elever med spiseforstyrrelser en eller annen gang i livet! Takk for tips 🙂

Kommentarer er stengt.