Godt nyttår!

Ønsker gamle og nye lesere et strålende 2013!

Happy New Year

Hva er dine ønsker og forventninger til det nye året?
Har du noen nyttårsforsetter?

Vi er 3 dager inn i det nye året, og hverdagen er over oss. Det har ikke vært mye tid eller energi til refleksjon mot slutten av året for min del, men underbevisstheten har nok jobbet. 2012 var et godt år for meg, faktisk det beste på veldig lenge. Helsa er mye bedre, bosituasjonen er utmerket, sønnen min har det strålende, jeg er ferdig med utdannelsen min, og jeg har en jobb jeg trives veldig godt i og kan fortsette å utvikle meg i.

2013 blir et spennende år, og jeg håper de gode tidene fortsetter!
Jeg kommer til å bruke mye tid på å utvikle meg som personlig trener, jobbe med firmaet og utvikle merkevaren min, men samtidig vil jeg skynde meg langsomt. Det skal være god tid til familie, venner og andre interesser enn jobb også. Jeg ser en fare ved at jobben også er en stor del av fritiden og mitt personlige liv, og vil ikke at trening og kosthold skal ta fullstendig overhånd. Det er flere aspekter ved livet.

Jeg har ingen nyttårsforsetter, men selvsagt noen tanker om hva jeg ønsker å gjøre i løpet av det neste året. Det som står høyest på prioriteringslista er mer tid sammen med junior og venner. Med 2 kveldsvakter i uka, og trening for junior én av de kveldene jeg er hjemme, føler jeg at vi får lite tid sammen. I tillegg bruker vi lovlig mye tid på skjermaktiviteter når vi først er hjemme samtidig. Jeg har noen spesifikke planer for hvordan dette skal løses, blant annet trening sammen, faste hyggedager på pizzeria og kino/bowling. Jeg er ikke for påtvungen hygge, og velger aktiviter vi begge liker, men ikke har vært så flinke til å gjennomføre. Det er veldig enkelt å bli hjemme i sofaen, selv når det er hygge som frister i byen. I løpet av 2012 var vi bare på kino 2 ganger. Det er skandaløst!
Enda verre er det kanskje at jeg ikke var på byen, konsert eller noe annet sosialt med venner som ikke hadde å gjøre med jobben i det hele tatt. Jeg har lett for å nedprioritere meg selv, og tenker ofte at jeg må «spare krefter» eller bruke tiden sammen med junior når jeg først har fri. Dette med å spare krefter henger sammen med erfaringene jeg gjorde da jeg var mye sykere enn nå. Det er ikke nødvendig å tenke på den måten lenger, men jeg er nok innerst inne redd for tilbakefall.

Slutten av 2012 ble dessverre preget av mye sykdom for min del, og jeg føler at jeg starter på scratch når det gjelder min egen trening. Det er litt frustrerende, samtidig som jeg kjenner at det var godt med et avbrekk også. Jeg er fortsatt ikke helt frisk igjen etter influensa i jula, og kan ikke anstrenge meg noe særlig mer enn å gå turer med Toyah eller måke snø, men i flott vintervær er jo ikke det noe problem. Det er godt å være ute!

Jeg håper at dine ønsker og forventninger slår til, og at 2013 blir et godt år for oss alle!


One thought on “Godt nyttår!

Kommentarer er stengt.