PT – RedCord-kurs hos Driv Trening

I går var jeg hos Driv Trening i Oslo for et introduksjonskurs i RedCord Active. Vi hadde noen timer om dette på skolen også, men det er allerede ett år siden, og faglig påfyll er helt nødvendig for å holde seg både oppdatert og fokusert. Kurset i er det første i en rekke som kan føre til sertifisering. Neste kurs er om 1 måned.

Noen av øvelsene vi gikk gjennom:

Øvelsene er her vist av Anne Mette Rustaden.

Jeg syns dette kurset var veldig nyttig. Det startet med en teoridel, som frisket opp noe av anatomi- og fysiologikunnskapen min, men for det meste holdt vi på med praktisk øving av forskjellige basisøvelser. Vi jobbet to og to, og byttet på å være prøvekanin/PT. Siden vi var i underkant av 20 deltakere og hadde 3 instruktører tilgjengelig følte jeg at vi fikk god oppfølging, og at jeg gikk hjem med en større trygghet når det gjelder slyngetrening. Både fordi jeg fikk bekreftet at jeg gjør ting riktig i jobben min, og fordi jeg fikk utvidet øvelsesutvalget.

Har du ikke prøvd slyngetrening ennå, eller er du usikker på om du gjør øvelsene riktig? RedCord Norge kan fortelle deg hvem som er sertifiserte instruktører i ditt område.


One thought on “PT – RedCord-kurs hos Driv Trening

  1. Lenge siden..travle tider! Slynge er tøff trening! Jeg har TRX, såvidt begynt..oh my..det er hardt!

Kommentarer er stengt.