Pusi – verdens mest kosete katt

Jeg er som kjent fosterhjem for Dyrebeskyttelsen avd. Lillehammer og omegn, og har hatt gleden av å ha Pusi hos meg siden begynnelsen av desember. Hun hadde gått ute i lang tid, antakeligvis har eieren bare flyttet fra henne (og flere andre). Hun ble sterilisert, chippet og vaksinert da hun ble tatt inn, og har helt fra første dag vært utrolig kosete og sosial!

Pusipute

Pusi er liten av vekst, men sannsynligvis rundt 2-3 år gammel. Da hun flyttet inn her ville hun for det meste bare ligge i ro og slappe av. De to første månedene var det bare mat, søvn og kos som sto i hodet på henne. De andre kattene likte hun overhodet ikke, men Toyah var (og er) hun overbærende likegyldig til. Det ser ut til at hun er vant med hunder, og har dårlige erfaringer med andre katter. Mennesker er hun veldig glad i, men hun vil ikke herses med og hun liker ikke at noen prøver å ta på magen eller potene hennes.

Den siste måneden har hun begynte leke litt, løper etter sin egen hale eller en liten lekeball av tøy. Harde leker eller leker med lyd er skummelt, men fjærleker er gøy. Hun har funnet plassen sin i katteflokken, men er fortsatt veldig defensiv og lar ikke de andre komme i nærheten i det hele tatt. Da knurrer hun med overraskende høy stemme.

Pusi ønsker seg et hjem hos voksne folk som vil ha en kosete katt på fanget så fort de setter seg ned. Det spiller ingen rolle om du sitter i godstolen eller ved pc’en, Pusi finner plass! Hun vil ikke dele den nye familien sin med flere katter, men hunder som lar henne være i fred er helt ok. På sikt vil hun også gjerne ha utemuligheter, men når hun flytter inn skal hun være innendørs i noen uker for å bli godt kjent med det nye hjemmet og familien.

Pusifang

Jeg håper at dere som leser dette innlegget vil dele, og at vi sammen kan finne et varig hjem til vakre, gode Pusi!

Se annonse på finn.no for mer informasjon.


5 thoughts on “Pusi – verdens mest kosete katt

  1. Så veldig nydelig! Men med to katter fra før og lang reiseavstand (hehe), blir det jo ikke aktuelt for mitt vedkommende. Så jeg deler 🙂

  2. Så herlig katt! Hadde jeg ikke hatt en katt allerede skulle jeg gjerne stilt opp. Men katten i mitt hus er en ekte sær norsk huskatt. Håper noen vil hjelpe dere.

    1. Takk for det! Det ordner seg nok etter hvert. 🙂 Det viktigste er at hun får et godt og varig hjem, ikke at det skjer så fort som mulig.

Kommentarer er stengt.