Behandlingsplan og rehabilitering

I dag skal jeg i møte på mitt nye NAV-kontor. Det gruer jeg meg til, siden jeg har en hel del dårlige erfaringer med NAV i bagasjen. Jeg prøver å stille å opp med åpent sinn, og håper at det skal gå bedre denne gangen, men jeg er også forberedt på det motsatte.

I forbindelse med møtet har jeg laget en behandlingsplan for høsten 2016 og våren 2017, som jeg har diskutert med både Oppfølgingsenheten Frisk og fastlegen. Jeg vet at NAV ønsker å se hvilke planer jeg og behandlerne mine har, og vite hvordan de kan hjelpe meg tilbake i jobb. Vi har samme mål, og det er viktig for meg å huske på.

Behandlingsplan

Lavterskeldelen av planen min går ut på å gjennomføre daglige, små turer med hunden(e), ri én gang i uka og få hjembesøk av behandler ca én gang i uka. Sistnevnte er ikke i boks riktig ennå, men fastlegen skal sende søknad denne uka.

Jeg starter på kurs i oktober, Kroppskunnskaping, som går helt ut januar.

Deretter skal jeg på rehabiliteringsopphold, sannsynligvis på Skogli på Lillehammer. Dette blir noe av det samme jeg var gjennom på Jeløy Kurbad, og vil gi godt grunnlag for videre mestring, trening og bedring når jeg kommer hjem. En viktig endring denne gangen blir å ikke gå rett tilbake til jobb etter oppholdet, noe som virkelig ødela for meg etter Jeløy-oppholdet.

Når jeg kommer hjem fra rehabilitering skal jeg tilbake til Oppfølgingsenheten Frisk, og finne ut hvilken oppfølging fra dem som er relevant videre. Det kommer blant annet an på hvor stort utbytte jeg får av rehabiliteringsoppholdet. Da er vi allerede i mars/april en gang, og det blir spennende å se veien videre derfra.