Lørdagstur i høstsol

Yuki på lørdagstur

I går fikk Yuki og jeg en herlig «langtur» i nydelig høstsol! Lundehøgda Opp er en merket sti som går nesten rett fra huset vårt. Det er ca 5 km helt opp til toppen. Av naturlige grunner har jeg ikke prøvd meg på den ennå, men i går bestemte jeg meg for å gå ca halve veien opp for å se hvordan terrenget er. Yuki var kjempeivrig! Nye stier er det beste hun vet. Så mye nytt å snuse på!

Det viste seg å være en del ulendt terreng, en del «rett opp og rett ned», men også noen fine, brede stier innimellom. Vi gikk 2,4 km før vi snudde. Neste gang håper jeg å klare en kilometer til før vi snur, men da skal jeg huske å ha med vann. Det er en utfordring i seg selv, for det betyr at jeg må ha med sekk, noe skuldre og nakke protesterer på. Jeg har ingen god sekk til dette bruket nå. Det beste er en sekk med mage- og brystreim, selv for korte turer med lett vekt oppi.

Jeg er i hvert fall kjempefornøyd med «lang» lørdagstur! Gleder meg til neste gang, selv om beina og føttene er rimelige vonde i dag. Helt klart verdt det.😉

Lørdagstur på nye stier


One thought on “Lørdagstur i høstsol

Kommentarer er stengt.