Dagens yoga – kaffedamens utfordring til seg selv

Dagens yoga

Altså, dette er helt flaut, men jeg har ennå ikke kommet i gang med yoga. Jeg vet ikke hvorfor dette er så vanskelig. All erfaring tilsier at yoga er bra for både kropp og hode. Jeg mistenker at jeg er litt småredd for å snu fokus innover og ta tak i pusten igjen. Den er ganske overfladisk, og jeg merker at jeg stadig driver med noe for å «ikke tenke».

I dag fikk jeg en oppvekker da jeg nesten ikke kom meg ut av senga på grunn av smerter og stivhet i korsryggen. Derfor utfordrer jeg meg selv til daglig yoga, og å dele «dagens yoga»-bilde på Instagram. Da ser alle det om jeg skulker. Hvis noen vil slenge seg med på utfordringen er jo det bare hyggelig! Jeg bruker #dagensyoga.

En annen fordel med yoga er at jeg på sikt kan komme meg av hesten uten problemer. Per i dag er korsrygg og hofter/bekken så ille at det er vanskelig. Jeg kommer meg jo av på et vis, men det er vondt og veldig uelegant. 😂

Nå er det faktisk tid for #dagensyoga, så jeg får hente ned yogamatta fra skapet…

Her er favorittinstruktøren min fra Youtube.