Heges rehabilitering

strong

Fastlegen henviste meg til Skogli på Lillehammer, men Sunnaas bestemte at jeg ikke trenger rehabiliteringsopphold. Da jeg fikk avslaget i posten knakk jeg helt sammen, og var kjempedårlig i flere dager. Nå begynner jeg å komme meg litt igjen, og teller på knappene om jeg skal klage på vedtaket eller lage min egen rehabiliteringsplan. Jeg heller mot det siste, siden ventetiden på Skogli er 36-38 uker.

Kanskje har Sunnaas rett i at jeg har den kunnskapen jeg trenger for å gjennomføre rehabilitering på egen hånd. Jeg har alle notater og heftet fra smertemestringsskolen jeg fikk på Jeløy Kurbad i 2008. I tillegg har jeg jo utdannet meg og jobbet som personlig trener og kostveileder siden den gang. Jeg føler bare at det kan bli vanskelig å bli tatt på alvor av NAV hvis jeg skal «rehabiliterer meg selv».

Jeg har uansett begynt så smått med opptrening i form av korte turer med hundene (én og én). På dårlige dager går jeg 5 minutter med eldstehunden, på gode dager kan jeg gå 25 minutter med den yngste. På alle dagene i mellom gode og dårlige (altså de «normale») går jeg ca et kvarter med en av dem. Jeg er veldig glad hver gang jeg klarer å komme meg ut! Jeg prøver å ikke sammenligne med det som har vært normalt for meg tidligere, for jeg savner virkelig å ha en velfungerende kropp.

Vel, dette er bare noen småtanker om veien videre. De får ulme litt i bakgrunnen.

2 thoughts on “Heges rehabilitering

  1. Hei:)
    Jeg har hatt opphold på skogli, første gangen jeg var der varte oppholdet i fire uker.
    Jeg angrer ikke på at jeg dro da jeg fikk en god oppsving etter det oppholdet.
    Anbefaler deg å klage men legg ved dokumentasjon om hverdagen din.
    Det kan lønne seg for deg å dokumenter dagene dine med notater el bilder.
    Er alltid greit å ha dokumentert bevis når man må styre med motvillige etater.
    Lykke til videre ❤

Kommentarer er stengt.