Godbiter fra uke 11

Forrige uke fant jeg veldig mange artikler, blogginnlegg og kommentarer jeg vil dele med dere. Så mye at jeg tjuvstartet på lørdag. Her kommer resten.

Helse
Marias Metode: ME, katter og kaniner – om behovet for differansiering i ME-diagnoser
Dinosau: Bakom grusom sykdom – om stigmatisering av spiseforstyrrede
Forskning.no: Flere får aspergers – uvisst hvorfor
NAV: Nedsatt arbeidsevne – bare 6 av 10 ønsker jobb
Aftenposten: Dataspillere sliter med depresjoner
NAPHA: Trener for å komme tilbake i samfunnet – om arbeidstrening
SerendipityCat: De to skalaene – Hvordan måler man livet?

http://www.flickr.com/photos/supersonicphotos/3853753899/

Idrett og trening
Forskning.no: Hvem er birkebeinerene?
NITO: NITO tror på trening – bedriftsledere gjør det ikke
Drøm ditt liv, lev din drøm: Det er ikke mulig å ta igjen trening – om trening og spiseforstyrrelse
Gunnar Breivik (Aftenposten Meninger): Idrettsillusjonen

Litteratur
Den norske Forfatterforening: Ytringsfrihetspris til Ma Thida
Books blog (The Guardian): Where are all the daring women´s heroines?
Eseløret: Bøker til alle – en kort presentasjon av bokpakka fra Leser søker bok fra en engasjert bibliotekar
Bokmerker.org: Å diskutere barnelitteratur
Books blog (The Guardian): Can fantasy ever tell the truth?
Dette er ikke en blogg: Intimtyranniet – Om Zadie Smith og Aftenposten, Facebook og hva det ikke er
Maddam: Tynn og smart eller tykk og dum? – om Sofi Oksanens Stalins kyr
Bokmerker.org: Om å velge bøker: Do you judge a book by its cover?
Bokdama: Krimfavoritter. Snart påske. Og sånn.
NBI: Statistikk over barne- og ungdomslitteratur i Norge 2009

Bruschetta

Oppskrifter
LyckligaIngrid: Bananmuffins med sjokoladebiter
Frukt.no: Fargeglad tomatgrateng
Eiriks forfatterblogg: Nerdepappas pizzasaus
VeganMisjonen: Bruchetta med saktebakte tomater og basilikumpesto

Samfunn og politikk
Aftenposten: 1 av 3 sliter med å forstå offentlige brev
Her sins were scarlet, but her blog was red: Postfeminism? Bollocks.
Utdanningsnytt.no: Bekymringsmelding til politikere med interesse for barn
Daily Mail: Teacher´s pet: Oscar the classroom labrador wins award for the dog who most improves children´s behaviour

classroom

Sosiale medier
Jostedalsrypa: Eg bloggar, altså skriv eg
Mashable: Top 7 Ways to Save Time on Twitter
I all enkelhet: Student? Vinn gratispass til Norges største webkonferanse


2 kommentarer om “Godbiter fra uke 11

  1. Takk for mange fine linker og innlegg jeg skal lese! Godt med litt lesestoff, dagene kan bli lange! Takk for at du nevner meg også, blir nesten litt rørt jeg! Ha en god natt og en fin onsdag i morgen 🙂

    1. Så fint at du syns noen av innleggene er interessante! Jeg syns du skriver både bra og interessant, og at du har et perspektiv på spiseforstyrrelser som bør leses av flere. 🙂

      Ha en strålende onsdag!

Kommentarer er stengt.