Fantasy, teatralske mannefantasier og annet snacks – linklove

Jeg er parkert på sofaen med bøtta ved siden av meg, og venter på at omgangssyken skal gå over. Mens jeg venter leser jeg forskjellige ting på Det Store Internettet, og deler gjerne med dere. Som vanlig er jeg langt fra enig i alt som blir skrevet, men det hadde vært kjedelig om vi bare leste det vi var enige i, eller hva?

Kultur
Aftenbladet: Teatralske mannefantasier – om en bakstreversk teaterregissør
Den vanskelige andrebloggen: Kan vi redde Eirabu, Internett? – Har du ikke hørt om Song for Eirabu? Les Ida Jacksons innlegg, og kast deg rundt for å bestille. Det har jeg gjort.
Dette er ikke en blogg: Kjoler! Screen Actors Guild Awards, Del 1 – Alltid like underholdende fra Inger Merete. Sjekk ut de andre innleggene hennes også, både med og uten kjoler.
KNIRK: Bøkene fra jeg var liten…
Forlagsliv: Jeg vil jo bare se bra ut naken – gjesteblogg fra forfatteren av boka jeg leser for øyeblikket, og som det vil komme en anmeldelse av her om ikke så altfor lenge.
Leser søker bok: Stor interesse for leseombud og Lesekafé – se innslaget fra Dagsrevyen

Helse
Tidsskriftet: Helse, ansvar og skyld – Live Landmark om psykens påvirkning på helsen.
KevinMD: Analyzing what the President said about health care – nevropsykolog (usikker på oversettelse) Dominic A. Carone gjesteblogger om Obamas helsereform. Det han unnlater å snakke om, slik jeg ser det, er hvordan helsereformen tar vare på den økende fattige befolkningen i USA, noe forsikringsselskapene har svært liten interesse av.
Frisk og funksjonell: Våre råd for bedre helse
Marias Metode: Når anbefalte legen Snåsamannen sist? – kronikk om udokumenterte behandlingsmetoder.

Kvinner og menn
MadDam: Fare! Fedre har omsorg – om Annica Dahlstöms påstand om at menn er en fare for barna.
Anne Bitsch: Rape is rape – om endringen av FBIs definisjon av voldtekt
Bak rosa burkaer og gule mullahskjegg: «Frykt Gud?! Hvorfor frykter du ikke Gud, og dekker til brystet ditt, din hedning?!»
La dem spise kake!: Freud: Hundretusenmillioner – Mari: Null
CARE: En mamma hvert minuttMammadamen gjesteblogger om svangerskapsrelatert dødelighet.
Sukkerspinneriet: MMS-penis – there you have it.


8 kommentarer om “Fantasy, teatralske mannefantasier og annet snacks – linklove

  1. Tusen takk for anbefaling! Kanskje du har lyst til å være med på morsdagskampanjen vår? Send meg en mail (gjerne med postadressen din oppført), så kan jeg sende deg mer info.
    Vennlig hilsen,
    Ida Sem Fossvik,
    informasjonsrådgiver i CARE.

  2. Jippi! Jeg elsker disse innleggene dine, Kaffedamen! Nå har jeg laget kaffe selvom det egentlig er altfor sent for den slags, men men… og nå skal bla meg gjennom – TUSEN TAKK! Mye spennende, som alltid!

Kommentarer er stengt.