Godbiter fra uke 14

Jeg fortsetter min rekke av anbefalinger basert på hva jeg har snublet over av interessant stoff i løpet av uka.
Viktig å tenke på: at jeg mener noe er interessant betyr ikke at jeg er enig i det som skrives/sies.
Av praktiske grunner én dag tidligere ute enn vanlig.

Litteratur

(Via SerendipityCat)

Eiriks forfatterblogg: Bokskya-lanseringen: nettmedie-#fail av dimensjoner
Eiriks forfatterblogg: Hvorfor Tom Egelands DRM-valg er viktig – og smart
Chaffeys blogg: Norsk bokbransje tror ikke på ebøker
KNIRK: De vonde barnebøkene – hvor går grensen?
Mammadamen: Ofrer ett leveår for å bli tynn!

Politikk og samfunn
VamPus’ Verden: Rieber-Mohn tar ikke ansvar – om utrygghet og kriminalitet i Oslo
Vox Populi: Ikkje sint, berre veldig, veldig skuffa – om Navarsetes utbrudd
Maddam: Frykten for valdtekt
(…): Datalagringsdirektivet, eller hvordan jeg sluttet å bekymre meg og lærte å elske totalovervåkning
Kvinnekonger: Veena Malik!

Kultur
Dette er ikke en blogg: Vikarierende motiver – om Morgenbladet, Pax-gate og kvinnekvotering

Helse og kosthold
Psykologibloggen: Hva er Alzheimers sykdom? – amerikansk infovideo
Thomas Geisners Blogg: Hva er vi designet for å spise? – om LCHF/Paleo-kosthold
Kjøkkentjeneste: Fransk løksuppe i helgen? – oppskrift

French Onion Soup


Psykisk helse

Medical News Today: The Psychological Impact Of Being Out Of Work
Forsking.no: Den vonde magefølelsen – om barn og unges mageplager
Evolutionary Psychiatry: Eating Disorders, Obesity and Addiction

Trening
DN Aktiv: Styrketrening viktig for 50+
MyRevolution: Hva må du gjøre når du ikke går ned i vekt på lite mat og mye trening – om hensiktsmessig kosthold ved trening
Sunnhetsbloggen: Første norske bok om idrettsernæring
Espen Rostrup: Studie: Intervalltrening reduserer hjerterisiko hos ungdom

Humor og annen moro
Hannebloggen: Leketøy
Iselinsmuget: Puppe-bærting

Bildelisens.


2 kommentarer om “Godbiter fra uke 14

  1. Elsker disse innleggene dine. Nå skal jeg titte på linkene, mye som fristet!

    Håper du har hatt en fin helg :o)

Kommentarer er stengt.